reklama

R. Krupowicz w pierwszej turze?

drukuj
przeczytano: 5554 razy
Paweł Palica, 22.10.2018

Wszystko wskazuje na to, że wybory na burmistrza gminy Goleniów zakończą się po pierwszej turze. Zdecydowanym zwycięzcą wczorajszego głosowania jest Robert Krupowicz.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, po zliczeniu głosów ze zdecydowanej większości obwodów okazało się, że około 55% wyborców poparło obecnie urzędującego burmistrza. Drugie miejsce zajęła Danuta Faryniarz (ok. 14% głosów), trzecie Aleksandra Muszyńska (ok. 12%), dalej byli Łukasz Mituła i Mieczysław Bździuch.

Oficjalnych wyników wyborów jeszcze nie ma.

AKTUALIZACJA: Po zliczeniu głosów ze wszystkich obwodów wynik Roberta Krupowicza to 53,1%.

komentarze (Aby komentować musisz być zarejestrowanym użytkownikiem - zarejestruj się lub zaloguj)

Nihil novi sub sole. Wynik nie jest niepodzianka, choc liczylem ze Lukasz Mitula, z uwagi na dosc dynamiczna i `innowacyjna`kampanie , osiagnie lepszy wynik. Znacznie ciekawiej jest w Szczecinie, gdzie po przeliczeniu 85% glosow, Slawomir Nitras spadl na trzecie miejsce i w drugiej rundzie wyborow Piotr Krzystek zmierzy sie najprawdopodobniej z Bartlomiejem Sochanskim. Nitras po wstepnym ogloszeniu wynikow wykrzykiwal, ze Szczecinianie nie dali sie nabrac na klamstwa ktorych uzywano wobec niego w kampanii. Mial racje, ze nie dali sie nabrac. Nie dali sie nabrac na Nitrasa. I oby tak zostalo ...

dodany przez saturator, dnia 22.10.2018, 10:40:04

Żałosny wybór, ale żyje się dalej. Warszawa, Gdańsk, Łodź... można pluć w twarz, a wyborcy PO powiedzą, ze pada deszcz ;)

dodany przez Ramed, dnia 22.10.2018, 12:27:49

Rozumiem że Ramed wie lepiej od mieszkańców Warszawy, Gdańska, Łodzi (od siebie dodam swój Poznań) jak się żyje w ich miastach? Trochę pokory...

dodany przez mm, dnia 22.10.2018, 12:40:24

@ramed spokojnie Gdansk jeszcze nie zdobyty przez KO. Mina Walesy i jego tlumaczenie, ze przegral przez `czysta` kampanie, bezcenne. W II ture Patryka Jakiego bardziej wierzyl nawet Newsweek (okladka), niz on sam.

dodany przez saturator, dnia 22.10.2018, 14:12:54

Wybory i po wyborach!

Gratuluję burmistrzowi ponownego wyboru na urząd. Tym bardziej, że wszystkie znaki w internetach, gazetach i telewizjach mówiły o II turze.
Wierzymy, zrobiliśmy dużo więcej niż Pana ekipa w nadchodzących 5 latach.
Niestety zrobiliśmy za mało aby naszą wiarę i wiedzę podzieliła wystarczająca liczba wyborców.

Podział w gminie wygląda więc następująco:
Tych, którzy woleli aby BYŁO JAK BYŁO zagłosowało 53 %. Z kolei mających nadzieję i wiedzę, że można ten urząd sprawować LEPIEJ - zagłosowało 47 %.
To od Pana będzie ponownie zależało, czy nadal MA BYĆ JAK BYŁO (na pół gwizdka),
czy może tym razem uda się nasz wspólny potencjał wykorzystać w 100 %!

dodany przez Michał Grzybowski (jerzu007), dnia 22.10.2018, 14:44:49

@jerzu 007, nareszcie głos rozsądku, jeszcze TYLKO 47% i będzie cacy.

dodany przez Akim, dnia 22.10.2018, 19:26:02

Czy aby jesteś obiektywny Jerzu? Z punktu widzenia drugiej strony to wygląda raczej na 53% zdecydowanych, zadowolonych i oczekujących dalszych zmian przy rosnącym poparciu i pierwszej tak zdecydowanej wygranej i 47% podzielonej reszty, która nie wie czego chce i głosuje na kilka różnych programów. Sama różnica do drugiego kandydata to ponad 40 pkt. % i niemal 4-krotna przewaga. To przepaść, która przeczy Twojemu wnioskowi.

dodany przez .., dnia 23.10.2018, 07:32:48

@mm Siedzę w Poznaniu i wiem jak tam się żyje.
Wyborcy PO to jak widać masa lemingów, wybrać aferzystów, seksistów i kombinatorów... brawo ;) Ale ich wybór.

dodany przez Ramed, dnia 23.10.2018, 09:17:49

Zabawne że o seksizm oskarża innych zwolennik (jak mniemam po innych komentarzach) PiSu, czy może raczej partii robienia z kobiet krów rozpłodowych.

dodany przez mm, dnia 23.10.2018, 12:21:21

Krów rozpłodowych, aha...
No wiadomo, lepiej popierać super nowoczesnych tęczowych aferzystów. OK.

dodany przez Ramed, dnia 23.10.2018, 12:32:52

@..

Jeśli z jednej strony widzisz 53 % "zadowolonych" a pytasz o obiektywność, to warto dla równowagi wskazać, że 47 % jest niezadowolonych.

Trudno się zgodzić z tezą, że 47 % nie wie czego chce (Ci, o których wspominasz - zostali po prostu w domach)
- W 47 % wyborcy wskazali, że NIE CHCĄ ponownego wyboru Roberta Krupowicza na burmistrza
- Jeśli zapoznałbyś się z programami innych komitetów i kandydatów - znalazłbyś kilka rzeczy wspólnych, m. in.:
Potrzebę ZMIANY STYLU rządzenia oraz POTRZEBĘ DIALOGU z mieszkańcami.
47 % właśnie tego chciało

Teraz inicjatywa co z tym zrobić należy do nowego/starego burmistrza.

dodany przez Michał Grzybowski (jerzu007), dnia 23.10.2018, 15:18:14

@Michał Grzybowski (jerzu007)

Problem z tymi 53% jest taki, że większość głosów oddanych była przez osoby, które na dobrą sprawę nie wiedzą jak funkcjonuje samorząd, kto jest radnym, jakie zadania ma gmina a jakie powiat. Świadomość tych 53% ogranicza się jedynie do tego czy w drodze do urn idą po równym asfalcie czy brodząc po kolana w błocie. Dialog na szczytach władzy jest dla nich pojęciem absurdalnym. Problemem wyborców tego miast jest brak świadomości, a to wynika z jednego podstawowego problemu, brak mediów, które taką świadomość w ludzkich umysłach by zaszczepiły. Ozimek na łamach swojego periodyku woli rozwiązywać własne problemy niż problemy mieszkańców.

dodany przez JMD, dnia 23.10.2018, 17:36:32

Jak juz wczesniej stwierdzilem, "Voldemortek" byl jedynym rozsadnym kandydatem w tych wyborach. Niech robi swoje.
@jerzu...spodobala mnie sie ta transparentnosc...tez sobie zmienilem podpis tak jak Ty. Oby wiecej uzytkownikow tak zrobilo, podniesie to poziom portalu.

dodany przez Hubert C. Klebowski (KC_Designer), dnia 24.10.2018, 12:50:25

@kc jerzu zrobil to `przedwyborczo`, takze naciagana ta `transparentnosc` troche ,)

dodany przez saturator, dnia 24.10.2018, 14:49:45

@Ramed
Twoje rzucanie sloganami jest już nudne i naprawdę nie robi żadnego wrażenia.

dodany przez mm, dnia 24.10.2018, 15:21:39

@saturator. Pobudki jerza sa dla mnie nieistotne, fakt zmiany i jej pozytywy juz tak. To moze szanowyny saturator tez? Bedziemy bardziej eleganccy poprostu.

dodany przez Hubert C. Klebowski (KC_Designer), dnia 24.10.2018, 15:45:54

Brawo , widzę że anonimów trochę ubyło na portalu :-)

dodany przez Michal Wentruba, dnia 24.10.2018, 19:02:16

@ saturator:

Pudło! Nick uzupełniłem o imię i nazwisko dopiero po ogłoszeniu oficjalnych wyników wyborów m. in. właśnie po to.

dodany przez Michał Grzybowski (jerzu007), dnia 25.10.2018, 00:54:33

@mm
Skoro dla Ciebie fakty i liczby to slogany to gratuluję ;) Dobrze, że tak myslących lemingów jest coraz mniej.

dodany przez Ramed, dnia 25.10.2018, 10:47:02

@mm Oczywiście jeśli chodzi o fakty i liczby mam na myśli sytuację gospodarczą w kraju teraz w porównaniu do ostatnich prawie 30 lat. Aferzyści z PO to też nie slogan, najbardziej umoczona w przekręty partia ostatnich lat. Nie ma co wklejać tego wszystkiego i zamulać czatu.

dodany przez Ramed, dnia 25.10.2018, 10:57:09

Drogi Michale, tak, powoli nastaja czasy, kiedy transparentnosc liczy sie bardziej, niz wychodzaca spod klawiatury (i nietylko) kupa. Uwazam, ze razem z Toba, jerzem, Piotrem i innymi damy dowod niecheci dla tak czestej anonimowej gownoburzy...
...a przy okazji spytam, co z tym wyrokiem w sprawie oczerniania Pawla Gulbinowicza? Cisza taka...ani be ani me? Tak tylko pytam, bo wyrok widzialem, a reakcji na niego niestety zadnej...Pamietajmy, liczy sie transparentnosc, albo w te albo we w te...

dodany przez Hubert C. Klebowski (KC_Designer), dnia 25.10.2018, 11:52:19

@ Jerzu. Jeżeli 47 % to przeciwnicy, to również dla nich tez burmistrz mógł mieć pewne plusy, mogli je uznawać, ale przeważyły minusy, albo po prostu bliższy był (nawet odrobinę) inny kandydat lub wyborca liczył na pracę w „nowym/przewietrzonym” urzędzie, etc. Ile osób, tyle motywacji. Na pewno nie byli to sami ludzie potępiający burmistrza w czambuł. Po drugie, miejcie trochę pokory. Zobaczcie własne wyniki do rady miejskiej. Głosy na p. Faryniarz, która sama wypadła słabiutko to 337 - ledwo załapała się na radną, Pan - 32). Komitety bez p. Faryniarz zdobyły 6 i 9 %. Komitet, który zdobywa 12/9/6 % w okręgach nie ma się czym chwalić - nie zdobył poparcia dla swoich ideałów.

Jeszcze bardziej stanowczo nie zgodzę się z JMD, że 53% zwolenników, to ludzie niemyślący i nie znający samorządu, głosujący nieroztropnie, bo to jest krzywdząca, nieuprawniona, wydumana BZDURA. Jakieś badania na to? Przekrój wykształcenia? Znam wielu zdeklarowanych zwolenników burmistrza (i ludzi z jego komitetu, którzy też nieźle wypadli) i tym wyborcom - w kategoriach odpowiedzialności, świadomości, czy znajomości samorządu można pozazdrościć. Obrażanie ich przez traktowanie jak pożytecznych idiotów do głosowania, naprawdę dawałoby fatalne świadectwo przegranemu kandydatowi (startowałeś?). To przede wszystkim wykazywanie braku pokory po przegranej – jeżeli ktoś startował i odpadł, to obrażanie wyborców, na których głosy się liczyło, to stawianie się w szeregu z TVP, Kurskim czy Morawieckim (ciemny lud to kupi; ludzie są aż tak głupi). Brawo.

dodany przez .., dnia 26.10.2018, 10:41:33

@ ".."

Nie sposób odmówić Ci racji:
"Jeżeli 47 % to przeciwnicy, to również dla nich tez burmistrz mógł mieć pewne plusy, mogli je uznawać, ale przeważyły minusy, albo po prostu bliższy był (nawet odrobinę) inny kandydat lub wyborca liczył na pracę w „nowym/przewietrzonym” urzędzie, etc. Ile osób, tyle motywacji. Na pewno nie byli to sami ludzie potępiający burmistrza w czambuł.(...)"
Tylko uzupełnijmy, że po drugiej stronie, czyli głosujących 53 % za burmistrzem również należałoby określić, że dla nich też pozostali inni kandydaci mogli mieć pewne plusy itd.... Ta argumentacja jak widzisz nie prowadzi do niczego. Zarówno po jednej jak i po drugiej stronie są zwolennicy, umiarkowani zwolennicy, głosujący pod wpływem chwili itp. Nie ma to najmniejszego znaczenia.

O pokorze piszesz rozumiem tylko dlatego, że nie przeczytałeś mojej pierwszej wypowiedzi pod tym artykułem - wtedy to zrozumiałe.

Odnośnie wyników, tak z ciekawości, ile Ty uzyskałeś? 0 (słownie: ZERO?)

dodany przez Michał Grzybowski (jerzu007), dnia 26.10.2018, 14:34:12

Quote" Niewiele ponad połowa wybierających uznała wbrew komentatorom, że Robert Krupowicz ma się dalej zajmować zarządzaniem gminą Goleniów, a nie pasać owce na Krecie. Tym razem pan Krupowicz otrzymał ponad 2 tysiące głosów więcej niż 4 lata temu, co na pewno jest sporym sukcesem." unquote - Szanowny panie Leszku Ozimku, obok napisał był pan powyższe zdanie, myślę że niepotrzebnie wpisuje się pan w narracje prezentowaną w mediach głównego nurtu lub ścieku jak wolą niektórzy. Niech pan spojrzy na pienia i złorzeczenia na wynik warśawskich :-) wyborów prezydenckich - tam było bodajże 56% niewiele lub miażdżąco - zależy od strony konfliktu plemiennego PSLPOPiSSLDowskiego. 53% z haczykiem, to zdecydowanie więcej jak 50%+ 1 głos. PS. Tym bardziej, że w następnym zdaniu okazuje się, że obecnie panującemu burmistrzowi przybyło elektoratu czyli zasłużona wygrana. Podobnie tak jak przybyło plemieniu PiS elektoratu w sejmikach :-). Pozdrawiam

dodany przez Michal Wentruba, dnia 26.10.2018, 14:42:36

@ ".."
Proszę czytać ze zrozumieniem. Napisałem większość a nie wszyscy. Pytanie ile głosów które otrzymał Krupowicz to zasługa zastosowanej przez jego małżonkę technik NLP? Ilu z jego wyborców dało się sprzedać za paczkę kawy czy sadzonkę wrzosu? Pytanie kolejne czy prace remontowe w Goleniowie nie zostały zaplanowane pod kątem kampanii wyborczej?

dodany przez JMD, dnia 26.10.2018, 16:56:46

Wszystkim ktorzy krytykowali obecnego burmistrza, kontrkandydatom, a szczegolnie jednemu, ktory raz bardziej, raz mniej umiejetnie probowal wbijac przedwyborcze szpile, Robert Krupowicz odpowiedzial w najlepszy mozliwy sposob. Widze jednak, ze jedni nadal, w bezdennej slepocie, a moze glupocie, legitymizuja swoj status klauna-pieniacza. Drudzy pokornie wstapili z powrotem do szeregu ... skonczyly sie oratorskie popisy, ulotki, kawki, baloniki, bannery ... zaczela proza zycia.

dodany przez saturator, dnia 26.10.2018, 19:24:52

@ Jerzu. Z całym szacunkiem, to chyba mało sensowne, żeby porównywać ilość głosów osoby, która w ogóle nie startowała i nie wydała grosza, ani nie straciła czasu, czy spokoju ducha, z osobą zaangażowaną i aktywnie tych głosów poszukującą. Porównujmy ludzi o tych samych warunkach. Jakby myśliwy chwalił się, że ustrzelił 3 kaczki, a ja jestem kiepski, bo żadnej - gdy zbierałem grzyby :)
Widziałem, że porządnie się Pan zachował i szacun za to, bo coraz gorzej z normalnym dobrym wychowaniem. To jednak właśnie zwyczaj polityczny wśród nawet najgorszych wrogów, więc z drugiej strony było to wymagane (PIS i Kaczyńskiego wyłączamy, bo tam zasad nie ma). Potem zaś przeszliśmy do normalnej rozmowy o wynikach, więc pierwsze gratulacje w oczywisty sposób to ... zeszłoroczny śnieg. Jak to w polityce.

Nadal dziwi mnie wyraźnie wyczuwalny żal oraz przekonanie JMD (który wyraźnie gdzieś startował i przegrał), że "większość" wyborców Krupowicza jest bezmyślnych. Pomysły, że to NLP? Żart? Nie dotarłby to takiej grupy, nie jesteśmy ani internetowi, ani spotkań tylu nie było, żeby zaprogramować ponad 5tys osób. Można przechylić szalę zwycięstwa, ale nie zaprogramować taki odsetek mieszkańców gminy, podczas kampanii, żeby zdobyć 41 % przewagi. Zanim wyskoczysz "do the math". Ponadto NLP zabronione nie jest, a inni też mogli stosować. Zamiast wyskakiwać z takimi teoriami po prostu zaakceptuj wolę wolnych ludzi i nie obrażaj "większości". Jakieś badania wyborców Krupowicza, żeby ta "większość" była uprawniona? To, że nie podzielają zdania JMD, nie znaczy, że są bezmyślni. JMD nie ma monopolu na jedynie słuszne idee. To oczywiście ma tylko JA-RO-SŁAW!

dodany przez .., dnia 27.10.2018, 07:40:44

@ Jerzu. Z całym szacunkiem, to chyba mało sensowne, żeby porównywać ilość głosów osoby, która w ogóle nie startowała i nie wydała grosza, ani nie straciła czasu, czy spokoju ducha, z osobą zaangażowaną i aktywnie tych głosów poszukującą. Porównujmy ludzi o tych samych warunkach. Jakby myśliwy chwalił się, że ustrzelił 3 kaczki, a ja jestem kiepski, bo żadnej - gdy zbierałem grzyby :)
Widziałem, że porządnie się Pan zachował i szacun za to, bo coraz gorzej z normalnym dobrym wychowaniem. To jednak właśnie zwyczaj polityczny wśród nawet najgorszych wrogów, więc z drugiej strony było to wymagane (PIS i Kaczyńskiego wyłączamy, bo tam zasad nie ma). Potem zaś przeszliśmy do normalnej rozmowy o wynikach, więc pierwsze gratulacje w oczywisty sposób to ... zeszłoroczny śnieg. Jak to w polityce.

Nadal dziwi mnie wyraźnie wyczuwalny żal oraz przekonanie JMD (który wyraźnie gdzieś startował i przegrał), że "większość" wyborców Krupowicza jest bezmyślnych. Pomysły, że to NLP? Żart? Nie dotarłby to takiej grupy, nie jesteśmy ani internetowi, ani spotkań tylu nie było, żeby zaprogramować ponad 5tys osób. Można przechylić szalę zwycięstwa, ale nie zaprogramować taki odsetek mieszkańców gminy, podczas kampanii, żeby zdobyć 39% przewagi. Zanim wyskoczysz "do the math". Ponadto NLP zabronione nie jest, a inni też mogli stosować. Zamiast wyskakiwać z takimi teoriami po prostu zaakceptuj wolę wolnych ludzi i nie obrażaj "większości". Jakieś badania wyborców Krupowicza, żeby ta "większość" była uprawniona? To, że nie podzielają zdania JMD, nie znaczy, że są bezmyślni. JMD nie ma monopolu na jedynie słuszne idee. To oczywiście ma tylko JA-RO-SŁAW!

dodany przez .., dnia 27.10.2018, 07:42:51

@ ".."
Znów masz rację Panie/Pani dwukropku :)
Dlatego porównałem Twój wynik wyborczy (0, słownie: ZERO) z osobą, która podobnie jak Ty:
- Nie wydała grosza
- Nie wydała ulotki wyborczej
- Nie zawiesiła ani jednego baneru wyborczego ze swoją osobą
- Nie poszukiwała aktywnie głosów

Jeśli jednak Twoja osoba bardziej była zainteresowana zbieraniem grzybów, niż wyborami - cóż mnie do tego :)
Rozumiem, że czasami najłatwiej zabrać głos w sprawach, w których bezpośrednio nie uczestniczymy.
Dlatego rozumiem Ciebie i szanuję Toje prawo do własnego zdania.

dodany przez Michał Grzybowski (jerzu007), dnia 28.10.2018, 02:12:06

Mieszkańcy wybrali. Robert Krupowicz dalej burmistrzem i basta. Teraz będę oczekiwał wywiązania się z obietnic. Szczególnie tej dotyczącej modernizacji ul. Lipowej w Lubczynie.

dodany przez marfi, dnia 28.10.2018, 18:49:39

@ marfi:

Robert Krupowicz nie zrealizował wszystkich obietnic z programu wyborczego z roku 2014,
więc nie mamy pewności kiedy (i czy kiedykolwiek) zrealizuje wszystkie obietnice z programu wyborczego z roku 2018.

dodany przez Michał Grzybowski (jerzu007), dnia 29.10.2018, 17:59:53

reklama

PROGNOZA POGODY

-2oC 5oC

niedziela

-3oC 7oC

poniedziałek

2oC 5oC

wtorek

0oC 3oC

GALERIA ZDJĘĆ

30. Goleniowska Mila Niepodległości

Wiesław Krause - 13.11.2018

17
Sobota
Listopad 2018
Grzegorza
Salomei
Walerii
Listopad, 2018
PnWtŚrCzPtSN
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012

poprzedni dzisiaj następny

GOLENIÓW W STAREJ FOTOGRAFII

OSTATNIO KOMENTOWANE

"Skoncz juz ten belkot, z ktorego bije coraz bardziej bezdenna glupota. Nawet loza lewacka sie opamietala: https://opinie.wp.pl/zagraniczni-dziennikarze-nie-wytrzymali-wazne-decyzje-po-marszu-niepodl..." - Czym jest dla mnie Polska?

"Z tego co wie, a wiem ;) wykonawca ścieżki rowerowej na odcinku Czarnocin-Skoszewo i ścieżki na wałach przeciw powodziowych na rzece Inie jest ten sam i został wyłoniony dawno temu." - Co w budżecie 2019?

"@ Jaro, brak w inwestycjach nazwy Pucice nie oznacza, że nie będzie tam inwestycji. Punkt 8. Modernizacja dróg w technologii płyt jumbo - 4 mln zł - jeżeli sołectwo, a w zasadzie Sołtyska złożyła w..." - Co w budżecie 2019?

"Słowa miały być zauważone, stanowisko jasne, ale to łagodne słowa w stosunku do tego co narodowcy i nietolerancyjni wykrzykują ns ulicach, piszą w internecie. Mógłbym cytować ale nie warto i pewnie by..." - Czym jest dla mnie Polska?

"Służy to podwyższaniu podatków i kręceniu pieniędzy "z powietrza" (sprzedaż "praw do emisji"), co też de facto jest podatkiem. Przypomnę, że od 1-01-2019 wchodzi dodatkowy podatek tzw. "opłata emisyjn..." - REGIONALNA ODPOWIEDŹ NA WYZWANIA KLIMATYCZNE

"@.. Po pierwsze bardzo Panu dziękuję za udzieloną nam piękną, praktyczną lekcję tolerancji. Wyzywanie nauczycieli od kreatur, nazywanie dyrektora tchórzem. Czy właśnie tego chcemy uczyć dzieci? Prz..." - Czym jest dla mnie Polska?

"Bardzo elegancko spointowane, Pancerniku. Tak wlasnie trzeba postrzegac swiat, a nie przez okulary oszolomstwa. Te dwie smieciarki byly by symbolem triumfu dzialania w zdrowym rozsadku nad bezsensowny..." - REGIONALNA ODPOWIEDŹ NA WYZWANIA KLIMATYCZNE

"Pan Burmistrz obiecał w trakcie kampanii 50 mln na inwestycje na obszarach wiejskich. Stosując zasadę proporcjonalności do liczby mieszkańców, to moja wieś, a są to Pucice, powinna otrzymać z tej kwot..." - Co w budżecie 2019?

"10. Budowa dróg na Placu Strażackim (os. Helenów) - 400 tys. zł - zdaje się plany wobec Helenowa były inne? Tj. ul. Kalinowa." - Co w budżecie 2019?

"o kim mowa :-)?" - Pierwsze sesje do czwartku

KONTAKT Z REDAKCJĄ

Aby skontaktować się z nami możesz
zadzwonić pod nr.: 091 418 26 01
wysłać fax pod nr.: 091 418 32 41
lub wysłać e-mail:
redaktor | reklama | administrator